• k11_30m_01.PNG
  • k11_30m_02.PNG
  • k11_30m_03.PNG
  • k11_30m_04.PNG
  • k11_30m_05.PNG
  • k11_30m_06.PNG
  • k11_30m_07.PNG
  • k11_30m_08.PNG
  • k11_30m_09.PNG
  • k11_30m_10.PNG
  • k11_30m_11.PNG
  • k11_30m_12.PNG
  • k11_30m_13.PNG
  • k11_30m_14.PNG
  • k11_30m_15.PNG
  • k11_30m_16.PNG
  • k11_30m_17.PNG
  • k11_30m_18.PNG
  • k11_30m_19.PNG
  • k11_30m_20.PNG
  • k11_30m_21.PNG
  • k11_30m_22.PNG
  • k11_30m_23.PNG
  • k11_30m_24.PNG
  • k11_30m_25.PNG
  • k11_30m_26.PNG
  • k11_30m_27.PNG
  • k11_30m_28.PNG
  • k11_30m_29.PNG
  • k11_30m_30.PNG
  • k11_30m_31.PNG
  • k11_30m_32.PNG
  • k11_30m_33.PNG
  • k11_30m_34.PNG
  • k11_30m_35.PNG

Tarmės ir senieji liaudies amatai

Lapkričio 25 – gruodžio 1 dienomis Estijos Võru Kreutzwaldi mokykloje vyko Nordplus Junior projekto „Tarmės ir senieji liaudies amatai" pirmasis etapas. Jame dalyvavo Latvijos Pastende, Estijos Võru Kreutzwaldi mokyklos bei Kupiškio Povilo Matulionio progimnazijos mokiniai ir mokytojai. 

Projekto dalyvius užbūrė ir įtraukė veiklų įvairovė: mokėsi estų kalbos, kuri priklauso Uralo kalbų šeimos Baltijos finų kalbų pogrupiui, todėl visiškai nepanaši į indoeuropiečių kalbas, žaidė Baltijos šalių liaudies žaidimus, dainavo tautiškas dainas, šoko estų, latvių ir lietuvių liaudies šokius, gamino savo tautų kulinarinio paveldo patiekalus, juos ragavo ir vaišino kitus.

Mokiniai taip pat rinko įvairius duomenis apie projekto šalis: estai apie Lietuvą, latviai – apie Estiją, lietuviai – apie Latviją. Juos surašė į 4 metrų lapus-tapetus ir pristatė visiems projekto dalyviams, o vėliau šie lapai buvo eksponuojami mokyklos koridoriuose ir sukėlė didelį susidomėjimą mokyklos bendruomenei. Taip pat projekto dalyviai susipažino su dailininkės Ruti Jogi kūryba, jos eksponuojamais darbais, Napus studijoje mokiniai gamino medžiagines širdeles, ragavo Voru miesto saldėsius.

 

Voru miesto jaunimo centre žaidė įvairius žaidimus, tyrinėjo centro veiklą ir pasiskirstę į komandas po keturis mokinius iš kiekvienos šalies, keliavo po miestą bei susipažino su jo lankytinais objektais. Taipogi mokiniai kūrė, karpė ir klijavo įvairius rankų darbo darbelius, kūrė pasakos dekoracijas ir lėles iš antrinių žaliavų, o vėliau vaidino trijų šalių jaunimas savo gimtąja kalba.

Mokiniams labai patiko situacijos, kuriose reikėjo narplioti įvairias gyvenimiškas situacijas, kaip antai: estas, latvis ar lietuvis atvyksta į įstaigą ir nemokėdamas jokios kitos kalbos kaip tik savo gimtąją, bando paprašyti pagalbos, įstaigoje dirbanti darbuotoja(-as) taip pat temoka tik savo kalbą, bet visgi tenka rasti bendravimo būdą. Šmaikščios situacijos ir mokinių išradingumas sukeldavo daug smagaus juoko ir nuostabos, kad pagal gestus, suvaidintas situacijas galima išspręsti problemas ir sulaukti pagalbos.

Projekto dalyviams labai patiko išvyka į Tartu miestą, antrą pagal didį Estijoje, kuris dar vadinamas mažąja Estijos sostine. Jame susipažino su estų kalbos kilme, ryšiais su kitomis kultūromis, tautinių mažumų istorija, tradicijomis ir papročiais, o mokslo centre ,,Ahhaa" –su  mokslo ir technologijų naujovėmis, taip pat apžiūrėjo miesto įžymybes ir Tartu senamiestį. 

Dar ilgai nepamiršime šio projekto etapo neišdildomų įspūdžių, turiningo ir šilto bendravimo, įdomios ir naudingos veiklos, kuri labai svarbi projekto „Tarmės ir senieji liaudies amatai“ dalyvių akiračio plėtimui, kalbinių ir bendravimo įgūdžių tobulinimui, Baltijos šalių kultūros paveldo pažinimui.

Partneriai ir draugai

Pamokų laikas

clock 1 pamoka  8.00  – 8.45
2 pamoka  8.55  – 9.40
3 pamoka 9.50 – 10.35
4 pamoka 10.55 – 11.40
5 pamoka 12.00 – 12.45
6 pamoka 13.00 – 13.45
7 pamoka 13.55 – 14.40